CaptivatingRomania


In spatele siglei: idei si simboluri

In spatele siglei: idei si simboluri

Totul a inceput pe un servetel.

Dupa ideile initiale de pe servetel, sigla s-a creionat cu ajutorul a doi oameni foarte talentati: Mircea Dragoi, apoi Max Marele @ Visualis, evoluand prin multe, multe iteratii.

Mircea exceleaza pe ilustratie - cu siguranta unul din oamenii cei mai talentati din Romania, Max e unul din cei mai talentati designeri online, axat pe simplitate, tipografie, iar noi… ei bine: noi “stim ce vrem”. N-am dorit sa cream un brand, sau cel putin nu intentionat, ci doar o reprezentare, o sigla care sa comunice rapid numele si unul din simbolurile Romaniei.

Rezultatul ales in final a fost mai mult un accident care insa cuprinde bine simplitatea pe care o urmaream, si inglobarea simbolurilor dorite. Asadar… care au fost pasii prin care am trecut?

- Initial, am inceput printr-un proces de organizare al ideilor (Mind Mapping)

MindMapping

realizat cu MindJet Manager

Apoi, am detaliat ideile initiale, incercand ilustrarea cuvantului “a captiva”. De la cuvantul “a captiva” am derivat “a straluci”, si astfel primele tentative incearca sa suprinda o scanteie, un diamant.

MindMapping

A captiva = a atrage, magnet | a ispiti (diamant, stralucitor) | a chema > sageti > portavoce

Incercari legate de simbolistica.
Ne-am dat silinta sa gasim simboluri reprezentative pentru Romania care comunica o idee instantaneu, atit pentru cineva care traieste in tara cat si din afara tarii. Multe idei au fost creionate in jurul artei lui Brancusi sau a Manastirilor din Moldova.

MindMapping

Sfinxul, coloana infinitului, masa tacerii, arcul de triumf, cimitirul vesel, manastirile

Romania - Infinit de frumoasa.
Aceasta idee a pornit de la Coloana Infinitului de Brancusi, dar a fost abandonata din cauza ca inaltimea coloanei ridica probleme la aplicarea siglei. Au mai urmat apoi experimente - de exemplu Pasarea Maiastra - foarte reusit insa nu spune mult unui strain. Veti vedea ca observatiile de pe desene sunt in limba engleza fiindca intern comunicam in engleza. Aceasta masura nu e un act de snobism ci e o extensie naturala a limbajului tehnic si ne ajuta astfel sa ne perfectionam si sa promovam multiculturalismul.

Infinit de frumoasa

de notat o alta idee: Romania e micuta cu inima mare...

Stema Romaniei socialiste.
O alta incercare indrazneata, fiindca stema Romaniei socialiste avea in ea idei bune, doar ca executia era proasta. De acolo am pornit la ideea de combinarea unor simboluri (mare, munte, soare, arta) intr-o singura entitate.

MindMapping

tricolorul e omniprezent...

Panglici + tricolor + Explorra = CaptivatingROMANIA
Alte iteratii au fost legate de simplificarea simbolurilor si vedeti asadar multe experimente de textura, in cadrul unui contur al tarii. De acolo insa ne-am intors la ideea de tricolor, fiindca numele este complicat si lung (CaptivatingROMANIA) asa ca accentul ar trebui pus pe lizibilitatea numelui, doar cu o atingere de culoare. Tot in acelasi timp lucram la un proiect (Explorra.com) si ne-am dat seama ca am putea combina ideea de fotografie (diafragma de la aparatul de fotografiat) cu Romania, pentru ca incercam sa suprindem tara, asa cum dorim noi, doar lucrurile frumoase.

MindMapping

ultimii pasi...

Tadaaam…Capti Logo, hei? : - )

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google

Articol scris de ciprian.morar in 7 Decembrie 2008.

Taguri: , , ,

Trackback / Permalink

4 comentarii

  1. Adelina Croitoru 8 Decembrie 2008 / 12:02

    Foarte dragut! Imi place ideea de a arata evolutia unui logo, mai ales asa cum apare ea aici. Dovada vie a faptului ca, de cele mai multe ori, a fi simplu nu e simplu deloc :-)

  2. Medrea Călin 8 Decembrie 2008 / 14:15

    Pff…. multă muncă aici. Multe etape, multe logo-uri şi chiar multe dintre ele’s faine :) Talentaţi oameni. Felicitări pentru ele.
    Şi’mi place ce’o ieşit : ceva simplu da’ totuşi atât de complicat :)

    Felicitări !

  3. Alina Giurgiu 19 Decembrie 2008 / 09:45

    Foarte frumos si foarte multa creativitate. Felicitari!
    Sarbatori Fericite!

  4. Marius 11 Ianuarie 2009 / 01:46

    Accidentul grafic de la explorra e mult mai bine gasit, griul fontului atenueaza contrastul grafic si contribuie sa nu se rupa in doua cuvantul… e bine. Dincoace nu e bine. Se citeste R MANIA, elementul grafic nu aduce deloc a obiectiv… Imi pare rau. Trebuia sa mergeti mai departe cu Pasarea. Obiectia ca “nu spune mult unui strain” nu l-a impiedicat pe Brancusi sa devina cel mai cunoscut artist roman din lume.

    E ca si cum v-ar fi pasat mai mult de coerenta grafica a proiectelor firmei decat de logo.

    In rest, spor la treaba :-)

Scrie un comentariu

scrie un comentariu